Välkommen!

Jag är uppfödare av Balineser och Orientalisk långhår och finns i Roslagen, Stockholm.
Mer info hittar du under menyn längst upp på sidan!

onsdag 7 september 2011

Mycket nytt!

Saker förändras snabbt, på både gott och ont.
Juno, min vackra siamesvariant är kastrerad och har blivit omplacerad till sitt nya hem på Ingarö där hon nu bor med orientalen Elton, kastrat. Hon verkar trivas bra men har tagit kommandot i huset redan!

Iris visade sig inte vara dräktig, hennes kavaljer Ziggy verkar inte ha vågat para henne men nu har hon löpt igen för en vecka sedan drygt och vi får se om han hade större mod den här gången? Ziggy åker hem till Skåne på måndag.

Cinzano var dräktig men började blöda i måndags och idag har vi med ultraljud konstaterat att hon har förlorat de små :-( Hon kommer att kastreras i morgon då hon efter 5 parningsförsök med 3 olika hanar inte har lyckats få behålla sina ungar. Hon är för gammal för att fortsätta att försöka. Cinzano kommer att flytta hem till min ena son med familj.

Jag har köpt in en ny avelshane, Cesar, OLH n, född 110511. Han är en jättevacker mycket lovande hanne och är halvbror med Tingeling. Tack snälla Melanie för att jag fick köpa denna underbara katt!

2 kommentarer:

  1. Cesar är en riktig fining, svart är så fint!
    Jag hoppas att allt är bra med dig och katterna, och lycka till i helgen på SW. Jag önskar att jag hade kunnat närvara, men det är väl så när man bor 60 mil bort!:)

    Tack för den jättefina kommentaren i min gästbok.

    Amanda - SE*Aconcagua's.

    SvaraRadera
  2. Varsågod:) Kunde inte ha hittat ett bättre hem åt honom. Lycka till och gehonom en puss på bebisnosen ifrån mig:)//Melanie

    SvaraRadera