Välkommen!

Jag är uppfödare av Balineser och Orientalisk långhår och finns i Roslagen, Stockholm.
Mer info hittar du under menyn längst upp på sidan!

måndag 30 januari 2012

Bakslag :-(

I fredags började alla kattungarna att bli sjuka, de fick kaskadkräkningar och diarrér och slutade att äta såklart.
Jag har kämpat som en galning hela helgen med att torka kräks, diarré och pytsa i dem vätskeersättning samt gett de sämsta dropp i nackskinnet(jag har god vana av det och är sjuksköterska så jag vet vad jag gör).
Några av dem har blivit såpass pigga att de har börjat äta så smått igen, men några är riktigt skruttiga fortfarande så idag blir det färd till veterinären för bedömning och inköp av dietfoder. Tyvärr kan de ju inte vaccineras nu som var planerat så det omkullkastar alla leveransplaner till er som har tingat kattungar! :-(
De måste ju naturligtvis bli pigga igen innan jag kan sälja dem. Det verkar som om de har fått nån slags matförgiftning/ magtarminfektion. Kommer självklart att ta prover på dem om veterinären tycker det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar