Välkommen!

Jag är uppfödare av Balineser och Orientalisk långhår och finns i Roslagen, Stockholm.
Mer info hittar du under menyn längst upp på sidan!

söndag 23 september 2012

Iris, min lilamaskade speciella Balines ;-)

Iris är min första avelshona och åren med henne har lärt mig en sak:

Iris VÄLJER SJÄLV! Iris är en ALFAHONA! Iris BESTÄMMER!

Hon är mor till 3 egna kullar och har varit fostermor/extramamma åt lika många till. Hon är en utmärkt omtänksam och kärleksfull mor, MEN avskyr andra fertila honor med undantag av Vega, hennes systerdotter som hon tycker duger.

För knappt en vecka sedan kom jag på den ljusa idén att hon skulle få flytta med Damien, min underbara lilla Balineskille som har hittat sitt nya hem i Sigtuna. Hon har älskat Damien sedan han föddes och pysslat om honom hela tiden, så min tanke var att de skulle få ett bra hem tillsammans.
Sagt och gjort, hon flyttade och det hade nog kunnat gå bra om det inte samtidigt hade kommit in en hundvalp i huset i onsdags. Jag i min enfald trodde att hon skulle kunna acceptera en liten hundvalp, men så var inte fallet... Det var bara att åka och hämta hem Iris idag och blicken hon gav mig var extremt anklagande! HUR kan matte inbilla sig att hon ska bo med en liten vidrig hundvalp som sällskap??

Jag önskar verkligen Iris ett nytt lugnt, tryggt hem där hon kan få bestämma för hon trivs inte ihop med för många katter (och tydligen inte ihop med hundar). Hon är för övrigt en snäll, kelig, go knäkatt men hon behöver få komma till ett hem utan hund och med max en katt (kastrerad) som sällskap. Gärna med möjlighet till utevistelse.

Iris är frisk, stark och matglad och väldigt intelligent;-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar