Välkommen!

Jag är uppfödare av Balineser och Orientalisk långhår och finns i Roslagen, Stockholm.
Mer info hittar du under menyn längst upp på sidan!

onsdag 24 juli 2013

Sommar!

Mycket har hänt hos Torparkatterna sedan mitt förra inlägg!

Vi har flyttat till nytt hus i Hallstavik (där matte jobbar) och vi trivs jättebra! Vi har mera plats, större rastgårdar och matte kommer hem snabbare från jobbet och kan klappa på oss!

                                               Vi fick nya rastgårdar redan efter en vecka




Rastgårdarna ska kompletteras med lite mysiga gångar, trappor och krypin men matte påstår att hon inte ALLTID kan prioritera oss...hmm

Mera nyheter:

SE*Vildbackens Kattniss har flyttat in hos oss då hennes matte tyvärr lägger ner sin uppfödning. Kattniss ska få ungar två veckor in i augusti och jag föder upp dem som fodervärd åt Malin. Sedan övergår Kattniss i min ägo/katteri.

För två helger sedan flyttade även Silver Bullets Solomon hit, min första Peterbald! Han kom med sina uppfödare från Minsk och vi hade en jättetrevlig helg tillsammans!
Solomon är ett muskelpaket på 3 kg trots sina 18 veckors ålder... han kommer att bli ENORM!
Han är den keligaste, socialaste katt jag någonsin haft och hans hud är som en varm, solmogen persika.





Sist men inte minst så har vi fått en inneboende!  SE*Mezzoluces (Malin Lundgren) som också föder upp balineser/siameser hyr undervåningen i mitt hus. Det är perfekt att ha en uppfödarkollega så nära och vårt samarbete kommer att öka ännu mer än tidigare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar