Välkommen!

Jag är uppfödare av Balineser och Orientalisk långhår och finns i Roslagen, Stockholm.
Mer info hittar du under menyn längst upp på sidan!

måndag 20 juni 2011

Planer och funderingar

Stackars Rossi ligger fortfarande inlagd på Ultuna med dropp. Saknar min älskade gamle Rossi, tänk att det kan kännas tomt trots att jag har 7 katter till?

Har många funderingar inför framtiden, men tyvärr hänger väldigt mycket på PRA-svar, både på mina egna avelskatter och på andras hanar.
Om allt går som det ska i bästa fall så kommer jag att para Iris ytterligare en gång innan kastrering då hon ju har varit en sån utmärkt mor och haft så lätta födslar. Hon ger ju snygga kattungar trots att hon inte själv är nån utställningskatt.

Eftersom jag för tillfället inte har någon egen fertil hane så ska jag låna S* Vildbackens Ziggy Stardust av SE*Mezzoluces. Han är en supersnygg lila balines som tillsammans med Iris säkert kommer att kunna ge ett antal snygga lila balinesungar :-) Men allt hänger på bådas PRA-svar.. men isåfall sker detta i slutet av juli.

Sedan till hösten är tanken att jag ska låna S*Broddans Snake Charmer, osh a25 var och para med min hona Vega, bal b som då hunnit bli ett år. Vegas syskon är PRA-negativa så jag hoppas på att även hon är det!

Till nästa vår hoppas jag att Casper åter är fertil och då tänker jag para honom med Tingeling sedan får han åter bli chipkastrat och jag kommer att använda lille Sixten som egen avelshanne och para honom med Vega.

Men allra först nu så väntas rena siamesungar den 16-17 juli om allt går som det ska!? (ett litet sidospår i min långhårsavel) och en engångsföreteelse.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar