Välkommen!

Jag är uppfödare av Balineser och Orientalisk långhår och finns i Roslagen, Stockholm.
Mer info hittar du under menyn längst upp på sidan!

lördag 25 juni 2011

PRA-tester

Mina katter är nu testade för om de bär på ögonsjukdomen PRA och jag har glädjen att tala om att alla provsvar har kommit utom på Casper och alla mina katter var helt negativa och varken har eller bär på sjukdomen vilket innebär att inga av mina hittills sålda ungar kan vara sjuka :-)

Vill ni läsa mer om sjukdomen så finns bra info på http://sverak.se/SVERAK/Om_SVERAK/index_halsa.htm

Ytterligare en glädjande nyhet är att jag har fått mitt tillstånd enligt §16 i djuskyddslagen att bedriva kattuppfödning i lite större skala från Länsstyrelsen och jag har nu lov att ha 12 vuxna djur och föda upp 4 kullar/år. Klarade kontrollen helt utan anmärkning. Förvisso har jag inga planer på att ha så många vuxna djur men det känns skönt att ha ett godkännande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar